Військовий стан. Якщо родина евакуюється з дитиною.

 



Дитині важливо сказати – ми робимо все можливе, щоб ми були у безпеці. Зараз нам важливо виїхати у безпечне місце. В інше місто чи країну.

✨Ми будемо весь час із тобою. Разом з нами їде дуже багато дітей та дорослих. Ми їхатимемо поїздом (машиною, автобусом). Нас зустрінуть дуже добрі люди. І допоможуть. Ти бачиш, скільки довкола нас хороших людей. Набагато більше, ніж поганих. В цей момент важливо, щоб ваш голос звучав стійко та впевнено.

✨Реакції дитини можуть бути різними. Будьте готові, що дитина розплачеться, бо не хоче залишати будинок, друзів та іграшки – ми підтримуємо її почуття: мені теж дуже сумно, і мені так шкода, що тобі доводиться через це проходити. Якби я могла, я б усе зробила, щоб війна припинилася і все було, як і раніше. Дивись, який ти герой. Ти нам так допомагав. І був таким сміливим.Зараз нам важлива твоя допомога, щоб ми були в безпеці. Спочатку ми матимемо тимчасовий будинок. А потім ми повернемось до нас Додому. Я тебе дуже люблю. І ми обов'язково впораємося.

Запитуй все, що хочеш знати.

✨Якщо це можливо, запитайте: Що б ти хотів взяти з дому – найважливіше

Хочеш, я сфотографую будинок (якщо він цілісний).

Ми їдемо назавжди? – важливо відповісти, що ви не знаєте, наскільки. - Доки не стане безпечно.

А де ми будемо жити? - Скажіть те, що вам відомо. У нас буде тимчасовий будинок, можливо, ми житимемо з великою кількістю людей.

А я не побачу моїх друзів? - Я впевнена, що побачиш. І ми зможемо їм дзвонити та писати. А ще в тебе неодмінно з'являться нові.

✨Якщо батько дитини залишається в Україні – ми їдемо з тобою вдвох, тато приєднається, щойно зможе. Тато буде робити все можливе, щоб скоріше бути з тобою. Бо ти його сонечко. І він тебе дуже любить. Наша любов буде з ним. А його з нами.

✨Дитина може плакати, кричати – намагайтесь витримати її почуття без осуду та відчуття провини.

✨Якщо ви їдете в іншу країну – візьміть кілька книг, які були б написані вашою мовою. Дорогою показуйте дитині фотографії цієї країни.

✨Давай встановимо правила.

Зараз дуже важливо, щоб ти нам у всьому допомагав. Ти робитимеш те, про що ми тебе просимо. Будеш завжди поруч, нікуди не тікатимеш. Ні з ким чужим не йдеш. Постараєшся не вередувати. Нам у дорозі не завжди буде зручно. Але ми точно впораємося.

✨Домовилися? (важливо потиснути дитині руку) дякую! Я знав, що на тебе можна покластися.

✨Переконайтеся, що дитина знає своє ім'я та прізвище, імена та прізвища батьків. Покладіть їй у кишеню лист з її та вашими даними. Дайте дитині доручення, яке їй під силу. Наприклад – стежити за його рюкзачком, відповідати за іграшку, пити воду та вам нагадувати.

✨Я готова тебе вислухати.

Дитині важливо відчувати нашу опору. Перша опора – це дотик. Частіше торкайтеся дитини. Ваш погляд. І ваш голос.

Коли дитина тривожиться – вона може стати гіперактивною, тривожною, примхливою, млявою. Це нормальні реакції.

Будь ласка, якщо дитина ниє, скаржиться, слухайте її не перебиваючи, не виправдовуючись, даючи можливість спертися на ваше терпіння та розуміння.

✨Дитині важливо чути – дякую за те, що так допомагаєш нам у дорозі. Я бачу, як тобі складно, але ти справляєшся.

✨Якщо є щось, що ви робили у час, на який потрапляє дорога – регулярно, обов'язково повторюйте це у дорозі. Читати казку перед сном, співати пісню, обійматися, вимовляти слова, які для вашої дитини звичні.

✨Секретні слова вашої сім'ї. Це дасть дитині відчуття стабільності.

✨Давай пограємось.

Продумайте кілька ігор, в яких ви будете звертати увагу та енергію дитини.

Можна дати йому завдання фотографувати дорогу.

✨Постарайтеся в дорозі поговорити про тварин, у яких будинок завжди з собою – це равлик, краб…де б ця тварина не була – вона вдома. Уяви, що ти равлик - зроби чик-чірик - я в будиночку.

✨Коли ви прибули до місця призначення, скажіть дитині – Ми в безпеці. Дякую за те, що ми разом змогли це зробити. Зараз знайомитимемося з нашим новим будинком. Я не знаю, чи сподобається він нам чи ні. Але ми зможемо його зробити нашим.

✨Ми з тобою, як равлики. Наш будинок завжди всередині.

(Доторкніться до серця) А до інших ми з тобою звикнемо.

Люблю тебе! У нас обов'язково все буде добре, де б ми не були!

за матеріалами unisef

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Військовий стан. Які слова потрібно говорити дитині під час війни.